Bemutatkozik Radó Gábor, a 4iG cégcsoport új kereskedelmi vezérigazgató-helyettese

2018.04.10.

2018-tól új struktúrában, funkcionális szervezetként működik tovább a 4iG cégcsoport, amelynek következményeként a menedzsment is átalakul, felfrissülve új, lendületes tagokkal. A cégcsoport kereskedelmének élére Radó Gábor, a műszaki csapat élére pedig Farkas Péter került.

Bemutatkozik Radó Gábor - a 4iG cégcsoport új kereskedelmi vezérigazgató-helyettese

Ezúttal Radó Gábor kereskedelmi vezérigazgató-helyettessel beszélgettünk arról, hogy milyen út vezetett ehhez a pozícióhoz, és milyen új kihívások járnak majd együtt vele.

A beszélgetés során Gábor többször is említette, hogy bizonyos lehetőségek milyen váratlanul toppantak az életébe – nem volt ez másként ezzel a kinevezéssel sem, mostanra azonban mintha megszokta volna a hasonló meglepetéseket a karrierjében. De honnan is indult ez a karrier?

 

1+14 év

 

Gábor először 2002-ben került a Humansofthoz, de egy év után a Microsoftnál folytatta, ahol egy kihagyhatatlannak tűnő lehetőséget kapott: a nagyvállalati üzletágban kezdett el dolgozni solution sales specialistaként, az Office termékcsaládért volt felelős. Ez a kitérő azonban meglehetősen rövid volt, hiszen 2004 márciusában vissza is tért a Humansofthoz, ahol azóta folyamatosan egyre előrébb lépked.

 

Ebben az időszakban a cég a Dellről volt híres, a kereskedelemben a dobozos termékek, hardverek szállítása volt a fő profil, de a megoldás jellegű termékek még gyerekcipőben jártak. Éppen ez hozta vissza Gábort a Humansofthoz: „A Humansoft akkori tulajdonosa arra kért fel, hogy alakítsak ki a vállalat struktúrájában egyhorizontális szervezetként működőmegoldás értékesítési csapatot. 4-5 fővel indultunk, és mind a kereskedőket, mind az ügyfeleket igyekeztünk az IT infrastruktúrához és üzleti megoldásokhoz közeli hozzáadott értékű szolgáltatások irányába terelgetni” – mondta el Gábor erről az időszakról. Néhány év után jött az első váratlan lehetőség, amikor az egyik kereskedelmi ügyfelekért felelős üzletág vezető kolléga távozott a cégtől és Gábort kérték fel a pozíció átvételére.

 

„Nagyon hirtelen jött a lehetőség, amitől kicsit tartottam is, hiszen én addigi pályafutásom alatt a hozzáadott értékű megoldásokkal foglalkoztam, kis túlzással azt sem tudtam, mi fán terem a hardver – de egyfelől vonzott a kihívás, másfelől cél volt, hogy a megoldások értékesítése az üzletágakból induljon ki, hiszen a kereskedők addigra kezdték elsajátítani a hardvereken és szoftvereken kívüli piaci lehetőségeket is.” A váratlan fordulatok sora persze nem ért véget, hiszen kisvártatva hozzá csatornázódott be a pénzintézet üzletág is.

 

A változások előszele volt az is, amikor 2016-ban az üzletágvezetők szektor üzletág igazgatókká léptek elő, majd 2017-től önálló kereskedelmi igazgatóságokként működtek tovább.

Mindig lehet még többet dolgozni

A 2017-es év végén a vezetőség előállt egy új, funkcionális szervezet tervével, amelynek részeként a kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozícióban Gábort képzelték el. Az elképzelés szerint cégcsoport szintű egységes kereskedelmi szervezet és stratégiai gondolkodás megvalósítása a cél, mely szoros együttműködésben dolgozik a műszaki területekkel. A jóval nagyobb létszámú csapat irányítása mellett Gábor számára teljesen új területek megismerése és irányítása is a feladata, hiszen eddig pl. nem tartoztak irányítása alá a közbeszerzési eljárások, . Innen kezdve felgyorsultak az események, néhány napon belül be is jelentették a kinevezését az újévi cégcsoportos koccintáson, ahol a kollégák is pozitívan, támogatón fogadták az új helyzetet.

Gábor elmondása szerint nagy tanulság, hogy sokszor gondolja azt az ember, hogy már így is teljes fordulatszámon pörög, de egy ilyen előrelépés után általában kiderül, hogy ez nem így van. „Sok az új feladat, most inkább a felsővezetői találkozók kerültek a fókuszba, de hatékonyabb munkaszervezéssel a megnövekedett feladatok is beilleszthetők az újonnan kialakuló napi rutinba.” Emellett Gábor esetében most még duplázódik is néhány feladat, hiszen amellett, hogy teljesen újak jönnek, a régi pozíciójával járókat is folyamatosan adja át a régi csapat vezetésére kinevezett Gerencsér Albertnek.

A kezdeti 1- 1,5 hónapban még ketten vezették a csapatot, az új vezetővel együtt ő is részt vett a rendszeres kereskedelmi igazgatósági értekezleteken, és segítette a kollégák és az ügyfélkör alapos megismerésében is.

Új szék, új rálátás

Az új pozícióban természetesen bizonyos részfeladatok is más megvilágításba kerülnek. Ilyen pl. a forecast rendszer, melyekről kereskedőként Gábor is tapasztalatból tudja, hogy kitöltése és folyamatos nyomon követése nem a kedvenc kereskedelmi időtöltések közé tartozik. Azt azonban már az utóbbi években is jobban látta, hogy milyen fontos az üzleti előrejelzés, főleg egy tőzsdei cég életében, amelynek rendszeres jelentésszolgáltatási kötelezettsége van, ezekhez pedig nélkülözhetetlenek a pontos, naprakész információk, amiket jórészt az előrejelzésekből lehet kinyerni. Gábor tervei szerint „ebben, valamint a kintlévőség-állomány kezelésében kiemelt szerepük lesz a junior kollégáknak is, az ő feladatuk lesz többek között az, hogy segítsék a kereskedőket abban, hogy naprakészen tudják tartani ezeket a területeket is.”

Személyes kihívások az új pozícióval

 

Gábor elmondta, nagy megtiszteltetés részére az új megbizatása, és örömmel tölti el, hogy mind a cégcsoporton belül, mind a gyártók, ügyfelek és partnerek körében pozitívan fogadták a változások hírét. Azt is kiemelte azonban, hogy a megnövekedett feladatmennyiség és felelősség arra is készteti majd, hogy új dolgokat sajátítson el. „Az egyik legfontosabb feladatom az lesz, hogy megtanuljak az idővel jobban bánni, bátran delegálni. Emellett további iparági tudással is fel kell vértezzem magam azokkal a területekkel kapcsolatban, amelyek eddig ismeretlenek voltak számomra vagy csak nagyon érintőlegesen találkoztam velük. Szerencsére sok segítőm akad mind a cégvezetésben, mind a szervezetben, akikre támaszkodhatok.”

A beszélgetés végén Gábor azt is kiemelte, hogy milyen fontos volt számára a családja támogatása, akik hihetetlen türelemmel álltak hozzá az amúgy pozitív fejlemény olyan hozadékaihoz, mint a megnövekedett terhelés és az elnyúló munkaidő. Ezek azonban olyan nehézségek, amelyek idővel enyhülni fognak, ahogy kialakul az új rutin, amelyben mindennek újra meglesz a helye és ideje.

/Horváth Balázs – Uzine/

Vissza