Csoportmunka megoldások

A hatékony csoportmunka több, különböző szintű és célú megoldások egysége adja.

Az egyéni, személyes kommunikációtól indulva lehet felépíteni a csoportmunkát támogató rendszert. Az egyéni, személyes kommunikációnk során alapvetően

  • megbeszéléseket,
  • telefonhívásokat,
  • hangposta szolgáltatást,
  • fax küldés és fogadást

használunk, illetve azonnali üzeneteket küldünk (instant messaging, videochat, Messenger, Skype stb).

A csoportmunka során a fent említett módokat üzleti alkalmazásként várják el a felhasználók. A csoportmunka során azonban az üzleti igények megkövetelik, hogy más üzleti megoldások is integrált részét képezzék az Exchange kiszolgáló funkcióin kívül. A legkézzelfoghatóbbak ezek közül az

  • Office szoftverek (szövegszerkesztő, táblázatkezelő, stb) csoportmunka képességei (korrektúrázások, megjegyzések),
  • dokumentumok, fájlok közös használata, megosztása,
  • címlisták használata.

Ennél magasabb integrációs szinteken ezeken felül a hatékony munkavégzés érdekében erőforrások kezelése, közös csoportmunka webhely, verziókövetés, elektronikus dokumentumkezelés, telephelyek közötti replikáció igénye is megtalálható.

A mobil eszközök térhódításával

  • BlackBerry,
  • iPhone,
  • Android,
  • Windows Mobile,
  • Symbian eszközök

megjelent az igény a mobil eszközökön keresztül történő munkavégzésre is, mégpedig nagyvállalati környezetben megszokott felügyelt, központosított módon. Természetesnek vesszük, hogy a szükséges fájlok, adatok elférnek a zsebünkben található eszközökön, meg tudjuk nézni, szerkeszteni is tudjuk, bárhol, bármikor. Ugyanilyen természetes, hogy a nekünk szóló üzeneteket is bárhol és bármikor megkapjuk, mivel VPN kapcsolatban, vagy tűzfalbarát Outlook Anywhere/Exchange Active Sync kapcsolatban állunk a munkahelyünk hálózatával.

Vissza