Balabit partnerség

2014.04.10.

Aktív együttműködéssel a közös sikerekért

Felpezsdítettük meglévő kapcsolatainkat a BalaBittel, egy új szintű partnerségi viszony van kialakulóban a Humansoft és a biztonsági cég között. Szegvári Jánossal, a cég hazai partnerhálózatának fejlesztéséért felelős vezetőjével beszélgettünk.

A magyar tulajdonú és hazai fejlesztőközpontokkal dolgozó vállalat három termékkategóriában van jelen a piacon: a magas jogosultságú felhasználók monitorozása, a loggyűjtés és -tárolás, valamint az egyedülálló proxy technológián alapuló tűzfal megoldások területén. A BalaBit árbevétele dinamikusan növekszik, megoszlását tekintve pedig egyre nagyobb részarányt, jelenleg több mint 80 százalékot tesz ki a külföldi értékesítés. Legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Nyugat-Európa és Oroszország, emellett egyre nagyobb távlatok nyílnak számára a távol-keleten is. A BalaBit sikerének egyik titka, hogy termékei jól rímelnek az aktuális informatikai trendekre, a másik, hogy olyan réspiacokra fókuszálnak, melyeken egyelőre nagyon kevés megoldás létezik. Ehhez persze alapos piacismeretre és magas szakmai, fejlesztői kompetenciára van szükség. A korábbinál is nagyobb léptékű bővülés érdekében több befektetővel tárgyaló vállalat a közelmúltban számos kezdeményezést indított útjára Magyarországon, amelyek az innováció ösztönzését, a hazai szakemberképzés színvonalának növelését és az utánpótlás képzését célozzák. Mindezek mellett folyamatosan keresik az olyan partnerekkel való kapcsolatfelvételt idehaza, mely cégekkel aktívan együttműködve közös sikereket érhet el. A remények szerint a Humansoft is egy ilyen partner lehet a cég életében. Szegvári János Partner Development Manager-rel arról beszélgettünk, mire van szükség ahhoz, hogy ne csak beszéljünk a közös üzleti lehetőségekről, hanem megvalósítsuk azokat.

„Három éve vagyok a cégnél. Még jóval ez előtt eldöntötte a vállalat, hogy indirekt értékesítési modellel kívánja megoldásait piacra vinni, ami azt jelenti, hogy viszonteladó partnereken keresztül értékesítünk. A Humansoft már akkor BalaBittel foglalkozott, a két cég közti kapcsolat régre visszanyúlik. A kialakult együttműködést alapvetően az indirekt értékesítési modellre való átállásunk generálta. Elkezdtük fejleszteni a magyarországi hálózatot, s ebben a Humansoft volt az egyik legfontosabb partnerünk. A kezdeti sikerek után gyengült a két cég közti kapcsolat, közös célunk, hogy ezt megújítsuk, felfrissítsük, hogy közös üzleti sikereket érhessünk el a jövőben. Ehhez a Humansoftnál is minden adott: kiváló a mérnöki gárda, jó az ügyfélportfólió, a security pedig minél inkább fókuszba kerül a vállalatnál” – magyarázta a szakember.

A BalaBit dinamikus növekedésében komoly szerepe van a sokasodó törvényi előírásoknak is, melyek az ügyféladatok védelmére és ebből kifolyólag a visszakövethetőségre helyezik a hangsúlyt. Egyetlen új szabályozás ugyanis mind üzletág-, mind földrajzi szempontból teljes piacokat nyithat meg. Azért tudtak élni ezekkel a lehetőséggel, mert az első perctől kezdve globális, a nemzetközi piacon is jelen lévő vállalat építésében gondolkoztak. Ez, és a sokszor saját hibák árán megszerzett tapasztalatok azt eredményezték, hogy a válság bekövetkeztével már több stabil lábon álltak, biztosítva ezzel a dinamikus növekedést a gazdasági visszaesés ellenére is.

„A BalaBit az utóbbi években folyamatosan nőtt Magyarországon is. Annak ellenére, hogy viszonylag szűk piacon, speciális területeken mozgunk, elsősorban nagyvállalatoknál értékesítünk. Enterprise megoldásaink vannak. A termékeink értékesítése nem egy egyszerű dobozos eladási folyamat, mélyen bele kell látni az ügyfél biztonsági infrastruktúrájába, alaposan megismerni, és bizalmi kapcsolatot kiépíteni vele. Miközben alaposan feltérképezzük az ügyféligényeket, előjöhetnek olyan problémák is, amelyekre mind több és több megoldást, szolgáltatást lehet kínálni. A BalaBit jelentős erőforrásokat biztosít a partnerek továbbképzésére és a sales folyamat támogatására.” – magyarázta Szegvári János.

Szegvári János elmondta, hogy Magyarországon jelenleg olyan törvényi szabályozás alakult ki, amely az államigazgatás és a versenyszféra számára egyaránt kötelezővé teszi a BalaBit portfóliójában is fellelhető megoldások alkalmazását. A nagyvállalati szektorban, elsősorban pénzügy és telko területeken pedig már régóta vannak nemzetközi előírások, amelyek kötelezővé teszik olyan megoldások alkalmazását, amelyekre a BalaBitnek megfelelő válaszai vannak. A Humansoft a felsorolt területek mindegyikében érdekelt. A szakember szerint a Humansoftnál olyan szakmai kompetenciák és mérnöki gárda áll rendelkezésre, melyek révén nem is kérdés, hogy a cég képes a BalaBit megoldásainak implementálására. Meg kell érteni a BalaBit filozófiáját, ehhez pedig a már említett erőforrások segítségül hívásán és az edukáción keresztül lehet eljutni. A vállalat ennek érdekében számos workshopot, szakmai konferenciát tart, ahol kiemelten foglalkozik a partnerek informálásával. „A legutóbbi ilyen eseményünk a BalaBit Channel Day volt, kifejezetten a magyar partnerek számára. Itt a BalaBit 2014-es stratégiáját, a partnerkooperációs lehetőségeket és a legfrissebb technológiai fejlesztéseinket igyekeztük bemutatni. Törekszünk egy minél hatékonyabb partnerhálózat kiépítésére, kevés, de annál értékesebb, aktív partnerrel együttműködni. Úgy gondoljuk, a Humansoftban is egy ilyen értékes partnerre találtunk” – tette hozzá a szakember.

https://www.youtube.com/watch?v=jb2gBEUpqZo
https://www.youtube.com/watch?v=t2p3GIHrD4U

Vissza