Érintésalapú jövő

2013.03.28.

Az érintőképernyő-gyártás úttörőjének meghívására Belgiumba látogatott termékmenedzserünk, ESZES LÁSZLÓ, ahol egy partnerkonferencia keretében mutatták be a cég legújabb stratégiai, fejlesztési irányait, és az új technológiákat.

Néhány évvel ezelőtt egy hétköznapi felhasználó nehezen tudta elképzelni, hogy mára a háztartási gépektől kezdve a szórakoztatóelektronikai eszközökön át egészen, az önkiszolgáló, személyes ügyintézésig mindenfelé olyan eszközzel, display-ekkel fog találkozni, amelyek érintés alapú működésre képesek. Pedig a technológia több mint negyven éve létezik, az egér bemutatását megelőzően feltalálták, és az elmúlt 20 évben már Magyarországon is elérhető. A 2000-es évekig azonban a játékipart kivéve nem jött létre olyan terület, és egy ahhoz kapcsolódó felhasználói réteg, amely az érintőképernyős megoldásokat, és különösképp a multi-touch alkalmazásokat preferálta volna. Ez a szemléletváltozás a mobilkommunikációban és a kiszolgáló eszközökben végbement robbanásszerű fejlődésnek köszönhetően jött el, s lett egyszerre mindenkinek érintőképernyős okostelefonokra, tabletekre és egyéb, a mobilitást és a felhasználói élményt előtérbe helyező megoldásokra szüksége. Éppen ezért, a technológia úttörői a mobilpiaci boom beállta előtt inkább a prémium kategóriás, célhardver megoldások fejlesztésére és legyártására törekedtek.

Az érintőképernyős megoldások úttörője, az amerikai ELO Touch Solutions (korábban Elographics, Elo Touchsystems, TE Connectivity) is így tudott fennmaradni, s növekedni a piacon. Alapvetően professzionális környezetben lehetett találkozni a termékeikkel, elsősorban valamely berendezés részegységeként, de olyan területekre, ahol az adatbevitel gyorsasága igen fontos, végberendezéseket is gyártanak. Hogy mindez miért érdekes a Humansoft számára? Mert, 2009 óta mi vagyunk a cég magyarországi disztribútora, és ezen termékek forgalmazása mellett vállalatunk a közelmúltban jó néhány olyan tenderen elindult, amely olyan eszközök leszállítására irányul, amelyek alkalmazzák az ELO Touch Solutions valamelyik technológiáját.

A konferencia a belgiumi Leuven-ben, a cég európai központjába került megrendezésre. A rendezvény fő célja az egyes vertikális piaci szegmensek kereskedelem, ipar, IDS (interaktív digital signage) és POI (információs pontok), valamint egészségügy területére vonatkozó stratégiai elképzelések és fejlesztések megismertetése volt, amelyet kisebb csoportban work-shopok keretében mutattak be. A rendezvény elsődleges mondanivalója, gyártói üzenete az volt, hogy figyelembe kell venni azt a változási sebességet, amely a technológiát és közeljövőnket jellemzi, s a partnereknek értéknövelt szolgáltatásokkal válaszokat kell találni azokra a kihívásokra, amelyek e változás folyamán merülnek fel. A vállalat mindezek szellemében új értékesítési irányokat vázolt fel, újabb területek meghódítását tűzte ki célul (speciális méretű - telefon és tablet méretű, illetve óriás méretű interaktív megjelenítők, valamint egyedi eszközök – Vupont, és alkalmazások fejlesztésével).

ELO

Vissza