Erre halad a világ

2014.07.30.

Egy sikeres üzlet alapja a hatékony munkavégzés.

Azonban nem minden feladatot lehet ellátni egy irodában, és vannak olyan munkaterületek is, amelyek teljes mobilitást igényelnek. Legyen szó akár értékesítő kollégákról, ügyfelekhez kijáró dolgozókról vagy másról, ilyen esetekben a cégeknek és így a dolgozóknak is pluszterhet jelent a vállalati informatikai rendszerhez való hozzáférés. Gondoljunk itt a levelezés vagy a szervereken tárolt dokumentumok elérésére, esetleg a munkaidő-nyilvántartásra. Továbbá egyre több alkalmazottnak van saját mobil eszköze, amellyel csatlakozni szeretne az informatikai infrastruktúrához, és, ha ezt a cég nem teszi lehetővé számukra, akkor előbb-utóbb kerülőutakat kereshetnek, ami beláthatatlan következményekkel járhat.

E feladatok megoldása és a munkavégzés hatékonyságának növelése érdekében elengedhetetlen, hogy a vállalatok lehetővé tegyék a mobil munkavégzést. A mobilitás nemcsak a munkavégzés hatékonyságát növelheti, de segítségével a dolgozók is rugalmasabban végezhetik munkájukat, valamint üzleti előnyt is jelent azokkal a versenytársakkal szemben, akik nem használják a technológia által biztosított lehetőségeket.

Valószínű, hogy sok cégvezető szkeptikusan áll a mobil munkavégzéshez, mert azt nem tartják biztonságosnak, vagy attól tartanak, hogy a munkavégzés így nem ellenőrizhető, de ez nem így van! A mobil eszközök (notebookok, tabletek, okostelefonok) és az infrastruktúra közötti kapcsolat biztonsága mára teljes mértékben megoldott, és a kimutatások alapján az így dolgozó felhasználók is ugyanúgy, de inkább hatékonyabban végzik a munkájukat, köszönhetően a mun kavégzés rugalmasságának. Tehát leszögezhetjük, hogy ellen lehet állni a mobil munkavégzésnek, de nem érdemes, mert ebbe az irányba halad a világ, és ezzel csak hátrányba kerülhet a cég.

A vállalati informatikával szembeni kihívások ma tehát a következők:

Eszközök és hálózati szolgáltatások elérése:
könnyű hozzáférés, gyakorlatilag minden megbízható és nem megbízható hálózaton keresztül, bármilyen eszközzel.

Információaggregálás és személyi testre szabás:
az információ, amelyet a felhasználók elérnek, szervezetten, koherensen álljon rendelkezésre, illetve központi kontrollt gyakorolhassunk a felhasználói élmény felett az elérés során

Az elérés biztonsága és személyi azonosítás:
az üzleti folyamatok szereplőinek a vállalatban betöltött szerepük szerinti információhalmaz elérésének biztosítása, illetve ennek az elérés során az egyedi személyi azonosítás.

Alkalmazáspublikálás és konferencia:
megosztott és virtuális elérés minden alkalmazásinfrastruktúrához.

Felhasználás monitorozása:
a rendszer kihasználtságának monitorozása, kritikus folyamatoknál fellépő problémák megelőzése, új felhasználók könnyű hozzáadása a rendszerhez.

Szolgáltatásszint-menedzsment:
a szolgáltatás előre kiszabott vagy elvárt teljesítményének ellenőrzése, folyamatos menedzsmentlehetőségek.

Ezeknek az új kihívásoknak a leküzdéséhez nyújtanak segítséget a Citrix termékei, amelyek teljes mértékben lefedik a mobil munkavégzéshez szükséges alkalmazások palettáját, és minden problémára megoldást nyújtanak, valamint a Humansoft Kft. műszaki csapata, amely többéves tapasztalattal rendelkezik a vállalati infrastruktúrák mobil hozzáférhetőségének biztosításában. Nemcsak tanácsadásban és implementálásban tudunk segíteni kedves ügyfeleinknek, hanem a kialakított rendszer üzemeltetésében is.

Piac&Profit 2014/7–8.

Kapcsolat:
Gila Attila
Rendszermérnök
webinfo@humansoft.hu

Vissza