Rendszermenedzsment

A mai üzleti rendszerek, informatikai infrastruktúrák egyre bonyolultabbá válnak, egyre szerteágazóbb területeket ölelnek fel és egyre több rendszer integrálódik ezekbe.

A válságot követően egyre inkább elvárás minden rendszertől az IT világában, hogy minél hatékonyabban és minél kisebb költséggel hajtsák végre a tevékenységüket.

Ennek a kettős nyomásnak való megfelelő rendszereket csak úgy lehet tervezni, bevezetni és üzemeltetni, ha hatékony rendszermenedzsment eszközökkel rendelkezünk.

Manapság két fő irányvonal található meg az IT világ szabványosítási folyamatában. Ezek:

  • ITIL v3, ami egy független ajánlás rendszer. Képes lefedni a teljes IT folyamatkezelést és üzemeltetést.
  • A másik a Microsoft által bevezetett MOF v4.0, amely hasonló területeket fed le, mint az ITIL, de Microsoftos megközelítésben.

Cégünk mindkét szabványrendszerben járatos szakértőkkel rendelkezik és ezeket az ajánlásokat a projektjeink során maximálisan figyelembe vesszük és alkalmazzuk is.

Főbb területek, amelyekben megoldást tudunk nyújtani:

Szerver és alkalmazásfelügyelet

A szerverek és az adattárolók felügyelete kiemelt fontosságú. A megoldásaink lefedik a teljes felmerülő hardver és szoftverfelügyeleti igényeket. Képes riportozni és trendeket felállítani, ezért a jövőben bekövetkező eseményeket is előre jelezni.

Nemcsak a szerverek, hanem a felhasználó oldaláról is képes a monitorozásra, ezáltal a felhasználói bejelentések megelőzhetővé válnak.

Tudjuk monitorozni az alkalmazások elérhetőségét, válaszidejét és hatékonyságát.

Hálózatfelügyelet

A hálózatfelügyeleti megoldásainkkal a fizikai és logikai hálózatok felügyelete is megvalósítható.

Képes a hiba forrását pontosan behatárolni és javaslatokat is tenni a megoldásra.

Automatikus hálózat felderítés és a hálózati eszközök konfigurációjának tárolása ma már általános igénynek tekinthetők.

Integrált felügyeleti megoldások

Célunk olyan egységes integrált felügyeleti rendszerek kialakítása, ahol az egyes komponensek egymással összefüggnek és együtt működnek. Ezáltal egységesen kezelhetővé teszik a teljes rendszert. Általában ilyen esetekben egy központi servicedesk alkalmazás áll a középpontban, ahol az egyes komponensek képesek automatizáltan bejelenteni hibákat. Így elkerülhetővé válik, hogy az üzemeltetőknek/rendszergazdáknak egyszerre egy időben sokféle alkalmazás képernyőjét kelljen folyamatosan figyelemmel kísérnie.

IT folyamatok támogatása

Az informatikai és egyéb informatikát érintő üzleti folyamatok szükségesek egy vállalat életében ezeknek a hatékonyabbá tételében tudnak segíteni a folyamatokat kezelő és támogató alkalmazások. Ezek segítségével egyszerűbbé válnak a felhasználói kérések teljesítése, a változások kezelése.

ServiceDesk szolgáltatás kialakítása

Egy hatékonyan működő szervezetben a hibák, kérések kezelése az egyik legkritikusabb tényező. Ezt egy hatékony ügyfélszolgálati rendszer bevezetésével lehet megvalósítani. Ennek segítségével a felhasználók egyetlen ponton keresztül tudnak bejelentéseket tenni, és innen kapnak tájékoztatást a hibakezelés pontos státuszáról.

A hibabejelentések megtehetők pl. telefonon, weben keresztül is. Amennyiben a telefonközpont lehetővé teszi, akkor integrált rendszer is kialakítható.

Ezen kívül képes a beérkező leveleket is automatikusan feldolgozni, legyen szó, akár felhasználóról, akár más rendszerek felől érkező automatizmus által küldött levélről is.

A ServiceDesk szolgáltatás a következő főbb területeket fedi le:

  • Incidens kezelése
  • Kérések kezelése
  • Problémák kezelése
  • Változáskezelés
  • Eszköz és konfigurációkezelés
  • Tudásmenedzsment
Vissza