IT távfelügyelet

Havidíjas menedzselt szolgáltatás

Különböző méretű IT rendszerek üzemeltetői egyazon problémakörrel küzdenek: hogyan vegyek észre (és hárítsak el) egy problémát, mielőtt a felhasználók észlelnék az esetleges leállást?

A megfelelő távfelügyeleti rendszer kiépítése és testre szabása megoldást jelenthet, azonban a rendszer folyamatos üzemeltetése és karbantartása, a megfelelő riasztási küszöbértékek finomhangolása értékes időt és erőforrást vonhat el a feltárható problémák kezelésétől.

Milyen problémákat előzhet meg, amennyiben ránk bízza IT rendszerei távfelügyeletét?

  • Jelentősen csökkenthető a váratlan leállások száma, növelhető a rendszerek rendelkezésre állása.
  • Nem kell a felügyeleti rendszer tervezésével, méretezésével, karbantartásával, frissítésével és mentésével foglalkozni.
  • Szakértőink segítségével biztos lehet abban, hogy a megfelelő paramétereket felügyeli a rendszer, és időben fog értesülni a nem üzemszerű működésről.
  • Nem szükséges 7x24 órában saját, első szintű ügyeletet fenntartani, amennyiben kritikus szituációt észlelünk, telefonon tudjuk riasztani a megfelelő szakembert.
  • Az SLA és teljesítmény adatok jelentéseit készen kapja, így az elemzésre koncentrálhat a jelentéskészítések helyett.
  • A rendelkezésre álló statisztikáknak köszönhetően időben észrevehetjük, ha rendszereink terhelési trendje alapján bővíteni szükséges a kapacitásokat, és nem jut el felhasználói élmény romlásig a helyzet.

Milyen technológiára épül a Humansoft távfelügyeleti rendszere?

  • A 2001 óta fejlesztett, nyílt forráskódú Zabbix keretrendszerre építünk, amely egyaránt alkalmazható közép- és nagyvállalati környezetekben.
  • A rendszerünk Microsoft Azure környezetben fut. Rugalmasan skálázható, izolált multi-tenant felépítésű. Igény szerint dedikált rendszert biztosítunk.

Mit biztosít a Humansoft a szolgáltatás keretein belül?

Előre definiált, de testre szabható csomagok alapján:

  • Felügyeleti igények felmérése (meglévő rendszerből is akár)
  • A rendszer kialakítása:
    • Központi rendszerünk konfigurálása a környezethez
    • Agent-ek telepítése (vagy útmutatás a telepítéshez) kiszolgálókra
  • A rendszer paraméterezése:
    • Metrikák kiválasztása, dashboard-ok, jelentések kialakítása
    • Riasztási küszöbök és értesítési csatornák beállítása
  • A rendszer folyamatos üzemeltetése
  • Hozzáférés biztosítása a távfelügyeleti rendszer dashboardhoz
  • Helpdesk biztosítása + riasztások
  • Havi jelentések, szolgáltatás rendszeres közös kiértékelése
  • Szolgáltatásmenedzser

Milyen rendszerelemeket tudunk felügyelni?

  • Teljes IT eszközpark (szerverek, storage-ok, hálózati eszközök, kliensek), alkalmazások, infrastrukturális és üzleti szolgáltatások elemi és összetett felügyelete itthoni vagy akár nemzetközi nézetből.
  • Földi hagyományos, virtualizált, nyilvános és hibrid felhő környezetek teljes körű felügyelete.
  • Multi-cloud szemlélet:
    • Azure, AWS, IBM
IT távfelügyelet

 

Miért a Humansoft?

  • Közel 30 éve a piacon lévő, a rendszerintegrációs és IT outsourcing szolgáltatások egyik hazai piacvezetője, kiterjedt hazai és nemzetközi ügyfélkörrel.
  • Tapasztalt szolgáltatásmenedzser kollégáink folyamatosan képviselik ügyfeleink igényeit házon belül is.
  • Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük, bővítjük ügyfeleink visszajelzései alapján is.
  • Kiterjedt infrastruktúra szakértelemmel rendelkezünk a Microsoft, VMware és nyílt forráskódú megoldások terén.
  • Alkalmazás specialistáink (SQL, Exchange, Sharepoint, IBM, eCommerce rendszerek), és fejlesztőink (.NET, Java) szakértelme is a rendelkezésére áll.
  • 4+ évnyi felhőtechnológiai tapasztalat és multicloud szemlélettel rendelkezünk (Azure, AWS, IBM Cloud).

Hogyan épül fel a szolgáltatáscsomagok díja?

  • Az egyes szolgáltatáscsomagok alapdíja tartalmazza a felügyeletet,
  • adott darabszámú módosítást havonta, illetve a felügyelet alá bevonható adott számú objektumot.
  • Az alapcsomagban foglalt objektumokon felül továbbiak egységáron elérhetőek.
  • Az egyedi vagy komplex igények teljesítését testreszabott ajánlatok keretében vállaljuk.
  • Legalább 1 éves szerződés esetén a kezdeti implementáció és finomhangolás díját elengedjük.

Mit tartalmaznak az egyes szolgáltatáscsomagok?

Szolgáltatásaink 3 féle csomagban érhetőek el:

  Bronz Ezüst Arany
Csomagban foglalt objektumok száma 20 50 150
Standard változtatás / hó 10 db 25 db 50 db
Kezdeti oktatás 1 nap 2 nap 3 nap
SLA
Központi rendszer rendelkezésre állása 99,9% / 7x24
Helpdesk telefonos elérhetősége 7x24 7x24 7x24
Riasztási formák e-mail e-mail, SMS e-mail, SMS, telefon
Telefonos riasztás     10 percen belüli riasztás kritikus esetben
Szolgáltatások Bronz Ezüst Arany
Földi/hostingban futó környezet felügyelete
Felhőben futó környezet felügyelete  
Hibrid környezet (földi + cloud összeköttetések) felügyelete  
Dedikált rendszer igényelhető    
Részletes adatok megőrzési ideje 1 hónap 1 hónap 2 hónap
Trendadatok megőrzési ideje 13 hónap 25 hónap  25 hónap
Operátori, read only hozzáférés
Hozzáférések száma korlátlan
Dashboard standard testreszabott testreszabott
Jelentések Havi SLA kimutatás
Egyedi SLA mérés    
Dedikált szolgáltatásmenedzser
havi személyes konzultáció havi személyes konzultáció, testreszabott szolgáltatásfej­lesz­té­si terv
Metrika / objektum 20 20 20
Speciális metrikák
SSL tanúsítvány érvényességének felügyelete 1 db 5 db 10 db
Email küldés-fogadás állapot felügyelete  
Weboldal állapot felügyelet kívülről (látogató szimulálása)   5 site a csomagban, alap lekérdezéssel 10 site a csomagban,
globális, több kontinensről szimulált felhasználók
Cloud PaaS szolgáltatások felügyelete  
Cloud platform állapot figyelése API/CLI felületen keresztül  
Komplex egyedi esemény figyelése, korrelációk    

Arany csomag megrendelése esetén vállaljuk akár dedikált, helyi infrastruktúrán futó rendszer telepítését és üzemeltetését is. Ebben az esetben csak a helyi kapacitások szabnak határt az részletes és trendadatok megőrzési határidejének.

Gyakori kérdések

 

1. Csak infrastruktúra monitoring érhető el a Humansoft szolgáltatásában?

Nem, rendszerünk képes alkalmazások felügyeletére is. Jelezze alkalmazás monitoring igényeit, és megvizsgáljuk milyen módon integrálható ajánlatunkba! A webes szolgáltatások esetében a legtöbb rendszer egyszerűen illeszthető.

2. Hogyan kezeli a Humansoft a biztonságot? Biztonságos a felhő környezet ahonnan a Humansoft szolgáltat? Megfelel az adatvédelmi követelményeknek?

Cégünk ISO 27001 minősítéssel is rendelkezik, amely a biztonsági folyamatok betartását tanúsítja.

A Microsoft Azure kiemelkedő védelmi technológiákkal és folyamatokkal védi a futó szolgáltatásokat, és erről számos független tanúsítvány érhető el.

A szolgáltatást a Microsoft EU-n belüli adatközpontjából biztosítjuk.

A monitoring szolgáltatás alapvetően a rendszer metaadataival, és nem az éles adatokkal dolgozik, így a szolgáltatás során alapesetben nem is kerülnek a Humansofthoz adatvédelmi kérdéseket érintő adatok. Minden személyes adatot a GDPR előírásait betartva kezelünk.

3. Mennyire szabható testre mikor riasszanak telefonon és mikor kapjak csak e-mailt/SMS-t? Milyen eseményekre lehet ezt beállítani?

A riasztási események kiváltó okai, és a riasztás formái teljesen egyedileg paraméterezhetők. A felesleges riasztások minimalizálása a mi célunk is.

4. Milyen hozzáférési szinteket definiálhatok a monitoring rendszerben? Tudok én is konfigurációt módosítani?

Operátori read-only hozzáférést adunk a monitoring rendszerhez (dashboard, grafikonok stb). Konfiguráció módosítást csak a mi kollégáink tudnak végezni.

További információt kérek és letöltöm a termékadatlapot.

Vissza