Konfiguráció menedzsment

Ahogy cége is egyre fejlődik, terjeszkedik, úgy nő vele a kiszolgálói szervezetek mérete és így vele együtt az informatikai rendszerek egyre nagyobbak és összetettebbek lesznek. Az informatikai infrastruktúra változásai egyre gyakoribbak és egyre nehezebben kezelhetőek, így megnövekszik az igény egy olyan funkcióra, amely az infrastruktúra elemeinek és arra épülő szolgáltatások felügyeletét teszi lehetővé. Ezen nehézségeket leküzdendő biztosítjuk ügyfeleink számára az ITIL alapon kidolgozott Konfigurációkezelési szolgáltatásunkat.

Konfiguráció menedzsment célja

Ezen szolgáltatásunk elsődleges célja, hogy kizárólag csak jóváhagyott elemek kerüljenek be az Informatikai környezetbe. Szolgáltatásunk ezen célját az informatikai infrastruktúra adatainak szoros kontroljával, a konfigurációs elemek figyelemmel követésével és a hozzájuk kapcsolódó események rögzítésével valósítjuk meg. A konfigurációs elemekről központi, és ezáltal hiteles információs forrásban tárol adatokat.

Konfiguráció menedzsment hatóköre

Mint minden ITIL alapú szolgáltatás, így a konfigurációkezelési eljárás is az adott Ügyfél igényei szerint vannak kialakítva, így a szolgáltatás hatókörébe bevont elemek is. Ezen elemek a következők lehetnek például (a teljesség igénye nélkül):

  • szolgáltatások
  • felhasználók
  • szoftver és hardver elemek
  • kapcsolódó dokumentációk
  • az egyes elemek közötti kapcsolatok

Konfiguráció menedzsment előnyei

Konfigurációkezelési szolgáltatásunk a következő közvetlen előnyöket biztosítja Ügyfeleink számára:

  • Informatikai erőforrások hatékonyabb felhasználását biztosítja
  • Támogatja többek között az incidensfelügyelet, problémakezelés, változás és kapacitásmenedzsmentet
  • Minimalizálhatóak az erőforrás pazarlások, így csökkentve az IT szolgáltatások költségeit
  • Megfelelő erőforrás gazdálkodással csökkenthetőek a rendszerváltoztatások
  • Hatékonyabb az engedély nélküli változások detektálása

Konfiguráció menedzsment feladatai

Cégünk által nyújtott Konfigurációkezelési szolgáltatás által folyamatosan nyomon követjük és dokumentáljuk az általunk felügyelt rendszerkomponensekkel (konfigurációs tételek) kapcsolatos változásokat (leltár állományok karbantartása), és a rendelkezésre álló rendszerdokumentációkat naprakészen tartjuk az általunk végzett változások regisztrálása révén. A konfigurációkezelés biztosítja, hogy a Konfigurációkezelési adatbázis (CMDB) mindig a rendszer aktuális képét mutassa, és a rendszert érintő bármilyen változtatás regisztrálása megtörténjen. Feladata, hogy időszakos leltárakkal ellenőrizze az adatbázisban rögzített elemek és a ténylegesen telepített elemek egyezését. A konfigurációkezelés folyamat részeként végezzük a különösen nagy jelentőséggel bíró licenc menedzsmentet, amivel biztosítjuk, a telepített szoftvereknek megfelelő licenc számot.

Vissza