Számítógép üzemeltetés - PC környezet támogatás és PC menedzsment szolgáltatás

Egy szervezet működésének fontos részét képezik a kliens gépek, melyek használatával az érték létrejön. Ennek megfelelően az informatikai infrastruktúra ezen részének üzemeltetése és támogatása feltétele a szervezet eredményes működésének.

Murphy törvényei optimisták

Tapasztalatunk szerint a felhasználói igényekhez alakított támogatás és a szabályozások optimális kialakítása révén kalkulálható ráfordítás alakítható ki. Az előbbieket nélkülöző szolgáltatás erőforrás igénye hektikus, így a PC üzemeltetés költsége magas és a tervezés és annak eredménye is kétséges.

Mire van szükség a PC környezet támogatásához?

Szolgáltatás Megvalósítás Előny
Helpdesk
Hibabejelentés, azonnali telefonos hiba- és kéréskezelés
Munkaidőben vagy
akár 7x24 rendelkezésre állással.
A kérések, bejelentések azonnali kezelése.
Távoli hozzáférés Központosított felületről naplózott hozzáférés minden klienshez, akár a felhasználó jelenléte nélkül. Azonnali munkáját biztosítja az ügyfél oldalán, ezért el tudunk tekinteni az utazási időtől és költség vonzattól.
Tudásbázis Bejelentések ciklikus kiértékelésével tudáscikkek készülnek a kiváltó ok és megoldás leírásával. Rövid megoldási idő.

Láthatatlan IT

A jól menedzselt PC szolgáltatásra jellemző az optimális költség és a felhasználói elégedettség. Ezek eléréséhez megfelelő út a felhasználói bejelentések, valamint a megoldáshoz szükséges időt indokolt szinten tartani. A bejelentések száma befolyásolható a támogatott hardverek, szoftverek sztenderdizálásával, ugyanakkor csökkenti a időráfordítást, így növelve az elégedettséget.

Milyenek a jó PC menedzsment szolgáltatás ismérvei?

Szolgáltatás Megvalósítás Előny
Automatizált feladatok A ciklikus műveletek definiálása
  • napi, heti és havi feladatok
  • műveleti lépések
  • programozható feladatok
  • eredmény kiértékelhetőségének megvalósítása
  • ismétlődő műveletek alacsonyabb ráfordítással kerülnek végrehajtásra
  • tervezhető erőforrás a kliens üzemeltetés időzítés nélküli műveleteivel szemben
Kliens környezet standardizálása Hardver és szoftver környezeti osztályok kialakítása
  • hardver specifikus adatok
    (pl. gyártó: DELL, Fujitsu, HP)
  • operációs rendszer verzió
  • alkalmazás verzió
  • házirend
  • áttekinthető hardver és szoftver leltár tartható fenn
  • egyszerűbb és tervezhető beszerzési folyamat
  • kezelhetőbb tudásbázis
  • rövidebb szoftver telepítés és újratelepítés
Kliens oldali házirend betartatása Házirend kialakítása vagy a rendelkezésre álló felülvizsgálata
  • igényfelmérés (alkalmazások, funkciók)
  • kialakítás
  • betartatás és követés
  • szándékos vagy véletlen károkozás lehetőségének megszüntetése
  • felesleges és erőforrásigényes alkalmazások kizárása
  • szükségtelen szolgáltatások és funkciók egységessé tételével csökkennek a kiváltó okok
Tartalék eszköz-kezelés Indokolt kockázati szint esetén gép- és eszköztípusonként készlet kialakítása és tartása. Optimális megoldási idő, mint hardveres, mint szoftveres hibák esetén.
Eszközleltár Szoftver és hardver leltár készítése és tárolása adatbázisban
  • beszerzéstervezés segítése (szoftver és hardver)
  • rövidebb megoldási idő
Vissza