Szolgáltatásmenedzsment

Az informatika, mint szolgáltatás egy cég életében kiemelten fontos, és ma már legtöbb helyen nélkülözhetetlen az üzlet működéséhez. A szolgáltatás menedzsment célja, hogy az informatika és az üzlet közt jó együttműködést teremtsen, valamint hatékony és üzleti céloknak megfelelő, rugalmas informatikai hátteret alakítson ki és tartson fent.

A rendszerek magas rendelkezésre állását, megfelelő biztonsági szintjét és a felhasználók elégedettségét nem lehet pusztán képzett mérnök csapattal és jó minőségű eszközök használatával elérni. A hatékony és jól működő üzemeltetési szolgáltatás alapfeltételei közt vannak szintén a jól működő üzemeltetési és támogatási folyamatok és a jól szervezett szolgáltatásirányítás.

Miről szól az IT szolgáltatásmenedzsment?

A szolgáltatásmenedzsment feladata többek közt az üzemeltetési folyamatok testre szabása, bevezetése, kontrollja, riportolása és az üzlet fejlődésének megfelelően folyamatos felülvizsgálat, optimalizálás. Fontos feladata továbbá a hatékony erőforrás gazdálkodás megvalósítása a szükséges szolgáltatási szint célok megtartása mellett.

Szolgáltatásmenedzsmentünk kétféle szolgáltatási szintet is biztosít:

  • Az operatív irányítás a bevezetett folyamatok végrehajtásának biztosítását, ellenőrzését, erőforrás koordinációs és eszkalációs feladatok megvalósítását végzi.
  • A szolgáltatási szint menedzsment hatáskörébe tartozik a megállapodott szolgáltatási szint célok betartásának felügyelete, az esetleges eltérések riportolása, a minőségcélok és a megvalósítást támogató folyamatok fejlesztése és a szolgáltatás minőséggel kapcsolatos kommunikáció és információszolgáltatás.

Mikor ajánljuk szolgáltatásunkat

  • Ha úgy érzi a cége informatikai rendszere nem szolgálja teljes mértékben a cég igényeit
  • Ha nem elég hatékony az informatikai rendszer működése
  • Ha hosszú a problémák megoldási ideje
  • Ha az informatikai rendszer nem tudja követni az üzlet igényeit
Vissza